RC modelbåde
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.
RC modelbåde

Radiostyrede modelbåde i danmark
 
ForumforsideForumforside  PortalPortal  GalleriGalleri  SøgSøg  Nyeste billederNyeste billeder  TilmeldTilmeld  Log ind  RCM team  

 

 Hvilke sender ??

Go down 
4 deltagere
ForfatterBesked
DanHolm
Expert
Expert
DanHolm


Mand Antal indlæg : 332
Age : 56
Geografisk sted : Bramming
Reputation : 7
Points : 63
Registration date : 02/08/08

Hvilke sender ?? Empty
IndlægEmne: Hvilke sender ??   Hvilke sender ?? EmptyMan 18 Aug 2008, 23:41

Hej

Ville høre hvilken sender bruger i ?

Jeg har en Futaba FF9 2.4 ghz Men jeg har jo købt en fart regulator med bakke funktion, hvordan får jeg det til at virke på min FF9.

Håber der er en der kan hjælpe mig.

Mvh
Dan
Tilbage til toppen Go down
Tom
Expert
Expert
Tom


Mand Antal indlæg : 267
Age : 59
Geografisk sted : Sønderborg
Humor : sort :o)
Reputation : 8
Points : 125
Registration date : 01/08/08

Hvilke sender ?? Empty
IndlægEmne: Sv: Hvilke sender ??   Hvilke sender ?? EmptyTirs 19 Aug 2008, 01:40

Har lidt af hvert.

Bruger en FF9 40 MHz til nogle af modellerne, og har også en T14MZ til de større modeller også på 40 MHz. Har dog fortrudt lidt at jeg har smidt så mange penge ud til en sender som ikke er særlig velegnet til RC både. Ikke at den mangler funktioner eller kanaler, men ca. 2 timers drift på en opladning kan ofte være i underkanten og en ekstra akku koster også 1.000 Kr. Hvad værre er at PCM1024 modtagere koster en arm, så den er et halv dyrt bekendskab sådan en.

Ellers har jeg også en gammel Microprop 4/6 27 MHz FM sender som jeg gemmer af ren nostalgi, og et par pistolsendere til mine RTR både. Er egentlig meget behagelig med en pistolsender til hurtige både, i stedet for den traditionelle sender.

Har også haft en gammel Robbe CM/REX som jeg solgte for et par år siden.

Lige nu venter jeg lidt på at der kommer nogle mere avancerede sendere som er FØDT med 2.4 GHz, jeg synes de løse moduler ser lidt underlige ud hvor antennen stikker ud omme bagved og de få sendere som er født som 2.4 GHz er slet ikke avancerede nok.

Der er ingen specielle opsætninger for at bruge en fartregulator med bakkefunktion til FF9 senderen, det er bare at slutte den til som på enhver anden sender.

mvh
Tom
Tilbage til toppen Go down
DanHolm
Expert
Expert
DanHolm


Mand Antal indlæg : 332
Age : 56
Geografisk sted : Bramming
Reputation : 7
Points : 63
Registration date : 02/08/08

Hvilke sender ?? Empty
IndlægEmne: Sv: Hvilke sender ??   Hvilke sender ?? EmptyTirs 19 Aug 2008, 19:48

okay det må jeg jo så prøve når jeg får min regulator. står gassen så bare i midten når den er neutral?

jeg har en 27 mhz pistol sender til min bil, den kan jeg nok bruge hvis man kan købe løse modtagere. det er også en futaba.

Mvh
Dan
Tilbage til toppen Go down
Tom
Expert
Expert
Tom


Mand Antal indlæg : 267
Age : 59
Geografisk sted : Sønderborg
Humor : sort :o)
Reputation : 8
Points : 125
Registration date : 01/08/08

Hvilke sender ?? Empty
IndlægEmne: Sv: Hvilke sender ??   Hvilke sender ?? EmptyTirs 19 Aug 2008, 20:39

Når pinden i senderen står i midten, så står din model stille. Når du skubber pinden helt frem så er der fuld fart fremad og når pinden på senderen trækkes helt tilbage, så er der fuld bak på modellen.

Til en speedbåd er en pistolsender faktisk at foretrække og til modeller med mange funktioner er en hånd- eller pultsender at foretrække.

Min Traxxas Villain pistolsender kører også på 27 MHz AM hvilket vel er det absolut ringeste tekniske løsning overhovedet. Men har dog ALDRIG haft problemer med forstyrrelser osv. så det er godt nok i praksis selv om det påp papiret er dårligt. Og når de andre i klubben slås om kanaler, så kan jeg bare tænde min sender, da jeg er eneste der har udstyr på 27 MHz Smile Smile Smile

mvh
Tom
Tilbage til toppen Go down
Steen
Avanceret
Avanceret
Steen


Mand Antal indlæg : 153
Age : 57
Geografisk sted : Stevns
Humor : jada... klart jeg har det
Reputation : 5
Points : 30
Registration date : 02/08/08

Hvilke sender ?? Empty
IndlægEmne: Sv: Hvilke sender ??   Hvilke sender ?? EmptyOns 20 Aug 2008, 10:44

DanHolm skrev:
Hej

Ville høre hvilken sender bruger i ?

Jeg har en Futaba FF9 2.4 ghz Men jeg har jo købt en fart regulator med bakke funktion, hvordan får jeg det til at virke på min FF9.

Håber der er en der kan hjælpe mig.

Mvh
Dan

Hej Dan...

Jeg bruger en Futaba FC 18. Den har jeg to sendermoduler til, et 35 Mhz til mine fly (har fløjet modelfly i 25 år) og naturligvis et 40 Mhz modul til mine både. Jeg har et Cam Pac modul i den så den kan huske 47 modeller, derved skal jeg ikke have flere sendere til mine både. Alle både bliver bare lagt ind i hukommelsen. Ligesom mine fly naturligvis. I min sender har jeg indbygget et 12+2 modul fra Robbe, og planen er at montere en decoder i de fleste af mine (større) både.

Tidligere brugte jeg en Futaba F14 sender - men netop det med forskellige indstillinger på de forskellige både gjorde at jeg ville bruge en med hukommelse. Det undrer mig lidt at de ikke laver F14 med for eks 10 modellers hukommelse - så ville det være en perfekt sender til modelbåds brug.

Det med din regulator burde virke som tom beskriver det - den skal muligvis lige "programmeres" - men så fremgår det af brugervejledningen.
Tilbage til toppen Go down
Rockwool
Begynder
Begynder



Antal indlæg : 2
Geografisk sted : Albertslund
Reputation : 0
Points : 0
Registration date : 05/10/08

Hvilke sender ?? Empty
IndlægEmne: Sv: Hvilke sender ??   Hvilke sender ?? EmptySøn 05 Okt 2008, 14:17

Jeg har en F-14 navy med 2 x multiswitch 16 moduler og et enkelt skyde potmeter.
speed bådene får med en multiplex proficar 707
Tilbage til toppen Go down
Sponsoreret inhold





Hvilke sender ?? Empty
IndlægEmne: Sv: Hvilke sender ??   Hvilke sender ?? Empty

Tilbage til toppen Go down
 
Hvilke sender ??
Tilbage til toppen 
Side 1 af 1
 Lignende emner
-
» Hvilke lim til plastik skrog

Forumtilladelser:Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
RC modelbåde :: General Diskussion :: Radio-
Gå til: