RC modelbåde
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.
RC modelbåde

Radiostyrede modelbåde i danmark
 
ForumforsideForumforside  PortalPortal  GalleriGalleri  SøgSøg  Nyeste billederNyeste billeder  TilmeldTilmeld  Log ind  RCM team  

 

 Hvad sejler jeg med...

Go down 
+2
Tom
Steen
6 deltagere
ForfatterBesked
Steen
Avanceret
Avanceret
Steen


Mand Antal indlæg : 153
Age : 57
Geografisk sted : Stevns
Humor : jada... klart jeg har det
Reputation : 5
Points : 30
Registration date : 02/08/08

Hvad sejler jeg med... Empty
IndlægEmne: Hvad sejler jeg med...   Hvad sejler jeg med... EmptySøn 03 Aug 2008, 12:09

Hejsa...

Den her tråd kunne vi jo efterhånden gøre længere og længere hvis hver bruger (dem der nu har lyst) præsenterer sig selv.

Jeg lægger gerne ud.

Min modelbådskarierre startede med et Billing boats sæt af Banckert. Da det var min første båd, så var den den med abs skrog. Dengang var jeg stolt - men så jeg den i dag ville jeg nok ikke være synderligt imponeret af mine egenskaber udi modelbygningen pig Senere blev det til en Nordkap.

Efter mange års stilstand, fik jeg købt Robbes brandbåd, Düsseldorf den er naturligvis lavet med fungerende vandkanoner, der kan drejes (hæve/sænke funktionen droppede jeg) radar kører, lys virker, anker kan køre op og ned osv.:

Hvad sejler jeg med... Img_0410

Derefter fik jeg den lille Paula, også fra Robbe:

Hvad sejler jeg med... Img_0411

Den er som sådan meget sjov, i og med at man kan sætte en bøje i vandet - og så (med lidt held) fange den igen.

Af en (fly)klubkammerat fik jeg den her Graupner båd som usamlet, så den måtte blive til en søsterbåd til Düsseldorf:

Hvad sejler jeg med... Img_0412

En lille redningsbåd fra Billingboats står der også. Den er lavet med to servoer der er skilt ad, så elektronikken styrer de to motorer. Der er lys i alle lanternerne. Det var lidt et forsøg med at se hvad der kunne lade sig gøre i så lille en båd.

Hvad sejler jeg med... Img_5310

En dag fik jeg købt den JAN fra Robbe som jeg i mange år havde kigget på, men syntes var for dyr. Jeg fandt den på Ebay, til 2100,- som helt og aldeles urørt byggesæt. Den er ikke helt færdig, mangler vinduer og redningsbådene. ellers er den med indvendigt lys, dækslys, arbejdslys, div former for lanterneføring, slæbekrog, slæbeline der kan skydes afsted, spillet fungerer og anker kører op/ned og selvfølgelig er der røg i skorstenen. Jeg fandt et par figurer fra Graupner i den rigtieg størrelse og som passede perfekt til Jan. Båden vejer 19kg og er udstyret med 4 stk 12v 12A blybatterier, samt et 6V 7A batteri til lys. samt et mindre 12V til røgen. Så umiddelbart har jeg strøm nok til en god lang sejldag Very Happy

Hvad sejler jeg med... Lillei10
Hvad sejler jeg med... Lillei11
Hvad sejler jeg med... Img_5010

og så lige et lidt anderledes, stemningsbillede fra Højerup havn hvor jeg jo sejler. Da jeg også kan lide at fotografere, måtte jeg lige prøve at tage billeder med lidt lang lukkertid - det kom til at se sådan her ud:
Hvad sejler jeg med... Img_5011

Ja det var som sagt lidt om mig - hvad har Du at berette om dig selv? - hvad sejler du med, og hvor? - kom frisk med billeder og lidt tekst. cheers
Tilbage til toppen Go down
Tom
Expert
Expert
Tom


Mand Antal indlæg : 267
Age : 59
Geografisk sted : Sønderborg
Humor : sort :o)
Reputation : 8
Points : 125
Registration date : 01/08/08

Hvad sejler jeg med... Empty
IndlægEmne: Sv: Hvad sejler jeg med...   Hvad sejler jeg med... EmptySøn 03 Aug 2008, 20:37

Rigtig god idé

Selv startede jeg som 10 årig med en Graupner Tön 12 fiskekutter som jeg måtte smide ud efter 20 år da limen mistede sin evne til holde tingene sammen.
Derefter gik jeg stadig som teenager sammen med min far om at lave Billing Boats Sea King, som jeg stadig har stående, men det er en del år siden den sidst har sejlet.

Efter en lang pause fra modelbåde pga. familie osv. fandt jeg for mange år siden tilbage igen. Brugte en del tid på at flyve med svæveflyvere og helikoptere, men det blev mere og mere surt at se alle de fly som faldt ned hele tiden.

Hvad sejler jeg med... P8296210
Efter noget sejllads med Sea King'en skulle der nogle flere modeller til. Derfor blev Robbe's U-47 købt. Fik den til en god pris på ebay. Tog vel et ½ år at bygge den men jeg fandt den hurtigt som en dårlig ubåd med dynamisk dyk. Den var nærmest umulig at styre under vandet, gik op og ned hele tiden. Så jeg besluttede at bygge den om til statisk dyk. Stumperne til dette er temmelig dyre, så ombygningen tog ret lang tid.
Er stadig ikke helt tilfreds med ubåden så jeg skal igang med en ombygning igen. Det er nok noget af det mest krævende jeg har prøvet, at få sådan en ubåd til at fungere så den hverken tager vand ind, sejler ligeud m.m.

Hvad sejler jeg med... P5156710
Næste projekt blev en slæbebåd Yorkshireman fra Slipway i england. Jeg var solgt første gang jeg så den og MÅTTE derfor bare købe den. Fandt den aldrig på ebay, så jeg måtte købe den i england hos Slipway.
Den skulle selvfølgelig udstyres med ALT af ekstrafunktioner, så der kom bovpropel på, lydmodul, lys, vandkanon og senere kommer sikkert endnu mere på den. Har valgt at lægge Nimh batterier i den så sejltiden bliver fordoplet i forhold til blybatterierne. Sejler mindst i 2 timer men 3-4 kan den også komme op på.

Hvad sejler jeg med... P7297011
Min kone var i USA og købte 2 modeller til mig til deres lave priser. Den første model var en Traxxas Villain RTR, det eneste jeg skulle lave var at sæte nogle klistermærker på og så nogle batterier i senderen og racerbåden. Sejlede rigtig flot og laver nogle flotter kurver i vandet. Kan vende på ½ m selv om den kommer med 25 Km/t.
Havde lidt problemer med senderen som jeg måtte lodde lidt i, men det var ikke de store problemer med det.
Efter nogen tid synes jeg at den skulle være endnu hurtigere og valgte derfor at konvertere fra 7.2V til 14.4V. Konen købte på næste tur derfor nye motorer og afsted det gik igen. Den holdt dog ikke ret længe, da fartregulatoren valgte at brænde af. Så jeg måtte købe en kvalitets-regulator fra Robbe på 80A.
Efter lidt tid gik servoen i stykker så den måtte også skiftes med en ordentlig servo i stedet for.
Tja så gik den egentlig ganske godt pånær at den skulle afkøle mellem hvert batteriskift. Sejler kun 10-12 min på 2 stk 7.2V / 4000 mAh nimh pakker. Valgte derfor at installere vandkøling til begge motorer hvilket hjalp helt vildt. Det bragte virkelig temperaturen ned på motorerne.
Så nu sejler den lige som jeg vil ha' den til.

Hvad sejler jeg med... 1252c10
Den næste båd jeg skal til at lave er USS Whitehall som er et lille krigsskib fra Dumas. Den købte konen også til mig fa USA men jeg har ikke engang åbnet kassen endnu. Regner med at påbegynde projektet i vinteren 2008.

Hvad sejler jeg med... 1080
Jeg havde dog i mellemtiden efter et besøg i en hobbybutik ved en "fejl" købt endnu en slæbebåd Very Happy Så jeg skal også igang med at bygge Robbe's Odin som jeg gav alllt for mange penge for, men pyt, den er jo fin.

Ellers kommer der helt sikkert også nogle dampdrevne både til som de næste projekter. Jeg vil gerne bygge african queen eller en hjuldamper....men det bliver nok først om nogle år.

mvh
Tom


Sidst rettet af Tom Søn 03 Aug 2008, 21:04, rettet i alt 4 gange
Tilbage til toppen Go down
Morph
Begynder
Begynder



Antal indlæg : 8
Reputation : 0
Points : 0
Registration date : 03/08/08

Hvad sejler jeg med... Empty
IndlægEmne: Sv: Hvad sejler jeg med...   Hvad sejler jeg med... EmptySøn 03 Aug 2008, 20:50

Flytter mit herind også Very Happy

Så vil jeg også vise hvad jeg tøffer rundt med af både Wink


MiniV
Hvad sejler jeg med... 1310


MHZ ECO Flea
Hvad sejler jeg med... 1110

MHZ Mini Gecko
Hvad sejler jeg med... 810

MHZ Miss Madisson
Hvad sejler jeg med... 2110

Hvad sejler jeg med... Cimg0110

Yamaha 40 EX
Hvad sejler jeg med... 112
Tilbage til toppen Go down
Steen
Avanceret
Avanceret
Steen


Mand Antal indlæg : 153
Age : 57
Geografisk sted : Stevns
Humor : jada... klart jeg har det
Reputation : 5
Points : 30
Registration date : 02/08/08

Hvad sejler jeg med... Empty
IndlægEmne: Sv: Hvad sejler jeg med...   Hvad sejler jeg med... EmptyMan 04 Aug 2008, 00:03

Tom skrev:
Rigtig god idé

Tak, det er altid sjovt at se hvad folk roder med Smile

Tom skrev:


Hvad sejler jeg med... 1080
Jeg havde dog i mellemtiden efter et besøg i en hobbybutik ved en "fejl" købt endnu en slæbebåd Very Happy Så jeg skal også igang med at bygge Robbe's Odin som jeg gav alllt for mange penge for, men pyt, den er jo fin.


mvh
Tom



Åhhhh.... den Odin.... den er altså lækker, og står også meget højt oppe på listen over både der bør havne hos mig. Har faktisk købt fitingssættet til den - jaja omvendt verden, men fik det for 400,- inkl forsendelse på Ebay så jeg kunne ikke lade være - så en dag - så kommer der med garanti også en urørt (gider ikke påbegyndte byggesæt) Odin på Ebay, og så må jeg se om den skal til Stevns. den kan iøvrigt købes for godt 2000,- på Ebay fra en forhandler - men det haster ikke (så meget What a Face )
Tilbage til toppen Go down
Togthom
Avanceret
Avanceret
Togthom


Mand Antal indlæg : 167
Geografisk sted : Løsning
Humor : Modelbåde er for drenge i alle aldre....
Reputation : 0
Points : 35
Registration date : 02/08/08

Hvad sejler jeg med... Empty
IndlægEmne: Sv: Hvad sejler jeg med...   Hvad sejler jeg med... EmptyMan 04 Aug 2008, 00:41

Hej med dig Steen

Ja 200o kr. for en båd er jjjooo ikke så meget.
Jeg købte for nogle år siden MIN drømmebåd, nemlig Calder Crafts "IMARA"
Rigtig flot skib, dog ikke hvis man er så kræsen som jeg er. Nå sættet indeholdt et godt og rigtig flot skrog, og det er hvad jeg har brugt, alt andet er selvlavet, overbygning og skorsten er missing, puh ha kæmpearbejde. Det s selvfølgelig med nitter.
Skal nok komme nogle billeder en dag...

Købte her før sommerferien er "RIVA AQUMARA" Puh ha en gang til. Jeg troede, naiv som jeg somme tider er, den var i marhonie men ak nej. Bejset lak. Den havde nogle grimme lakskader. Så var der den hårde nåde tilbage.
Jeg er igang med en total renovering. Lægger marhonie lister på....

SÅ KAN DU LÆRE DET

Næ jeg tror det ikke....

Mvh

Thomas
Tilbage til toppen Go down
Steen
Avanceret
Avanceret
Steen


Mand Antal indlæg : 153
Age : 57
Geografisk sted : Stevns
Humor : jada... klart jeg har det
Reputation : 5
Points : 30
Registration date : 02/08/08

Hvad sejler jeg med... Empty
IndlægEmne: Sv: Hvad sejler jeg med...   Hvad sejler jeg med... EmptyMan 04 Aug 2008, 01:07

Togthom skrev:
Hej med dig Steen

Ja 200o kr. for en båd er jjjooo ikke så meget.
Jeg købte for nogle år siden MIN drømmebåd, nemlig Calder Crafts "IMARA"
Rigtig flot skib, dog ikke hvis man er så kræsen som jeg er. Nå sættet indeholdt et godt og rigtig flot skrog, og det er hvad jeg har brugt, alt andet er selvlavet, overbygning og skorsten er missing, puh ha kæmpearbejde. Det s selvfølgelig med nitter.
Skal nok komme nogle billeder en dag...

Købte her før sommerferien er "RIVA AQUMARA" Puh ha en gang til. Jeg troede, naiv som jeg somme tider er, den var i marhonie men ak nej. Bejset lak. Den havde nogle grimme lakskader. Så var der den hårde nåde tilbage.
Jeg er igang med en total renovering. Lægger marhonie lister på....

SÅ KAN DU LÆRE DET

Næ jeg tror det ikke....


Mvh

Thomas

Haha.... det lyder bekendt det der... flyver også med RC fly, og der griber det altid om sig... for slet ikke at tale om mit modeltog Suspect
Tilbage til toppen Go down
Togthom
Avanceret
Avanceret
Togthom


Mand Antal indlæg : 167
Geografisk sted : Løsning
Humor : Modelbåde er for drenge i alle aldre....
Reputation : 0
Points : 35
Registration date : 02/08/08

Hvad sejler jeg med... Empty
IndlægEmne: Sv: Hvad sejler jeg med...   Hvad sejler jeg med... EmptyMan 04 Aug 2008, 01:09

Hej Steen

Nå også dig. Hvad skala køre du?? Smile Smile Smile
Jeg køre 2-skinne digital... Cool Cool

Mvh

Thomas
Tilbage til toppen Go down
Steen
Avanceret
Avanceret
Steen


Mand Antal indlæg : 153
Age : 57
Geografisk sted : Stevns
Humor : jada... klart jeg har det
Reputation : 5
Points : 30
Registration date : 02/08/08

Hvad sejler jeg med... Empty
IndlægEmne: Sv: Hvad sejler jeg med...   Hvad sejler jeg med... EmptyMan 04 Aug 2008, 01:52

Togthom skrev:
Hej Steen

Nå også dig. Hvad skala køre du?? Smile Smile Smile
Jeg køre 2-skinne digital... Cool Cool

Mvh

Thomas

har haft Spor-1 (1:32), men har netop solgt det. Var med til at starte togklubben1til32.dk op, og vi har været på en del udstillinger med vores anlæg. Så lige nu er der ikke noget anlæg herhjemme - men planer om et spor z skal udføres (det rullende materiel er ved at være på plads) måske der også bliver noget H0, bare en lille sidebane, med Märklin materiel, har en del fra dengang jeg havde bane med det liggende, så det kan genanvendes på en evt ny bane. Men kører ikke dansk, og kommer heller ikke til det cat
Tilbage til toppen Go down
john c
Begynder
Begynder
john c


Mand Antal indlæg : 4
Age : 58
Reputation : 0
Points : 0
Registration date : 04/08/08

Hvad sejler jeg med... Empty
IndlægEmne: Sv: Hvad sejler jeg med...   Hvad sejler jeg med... EmptyTirs 05 Aug 2008, 12:43

hej med jer

ja man må sige at de er flotte de både i har
det kan man så ik sige så meget om mine det er bare hurtige meget hurtige både
såsom catamaran. hydro. outrigger. mono.

men hvær sin smag.
men kan ik vise dem da min eks.hardisk er kaput
Tilbage til toppen Go down
DanHolm
Expert
Expert
DanHolm


Mand Antal indlæg : 332
Age : 56
Geografisk sted : Bramming
Reputation : 7
Points : 63
Registration date : 02/08/08

Hvad sejler jeg med... Empty
IndlægEmne: Sv: Hvad sejler jeg med...   Hvad sejler jeg med... EmptySøn 10 Aug 2008, 19:41

Spændende at se hvad i andre har af både man får jo helt lyst til at bygge og sejle.
Håber da jeg også på et tidpunt kan tilføje nogle billeder her. Smile
Tilbage til toppen Go down
Sponsoreret inhold





Hvad sejler jeg med... Empty
IndlægEmne: Sv: Hvad sejler jeg med...   Hvad sejler jeg med... Empty

Tilbage til toppen Go down
 
Hvad sejler jeg med...
Tilbage til toppen 
Side 1 af 1

Forumtilladelser:Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
RC modelbåde :: Information :: Dig og klubben-
Gå til: