RC modelbåde
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.
RC modelbåde

Radiostyrede modelbåde i danmark
 
ForumforsideForumforside  PortalPortal  GalleriGalleri  SøgSøg  Nyeste billederNyeste billeder  TilmeldTilmeld  Log ind  RCM team  

 

 Sejlvinde - virkemåde

Go down 
3 deltagere
ForfatterBesked
PerHerholdt
Begynder
Begynder
PerHerholdt


Mand Antal indlæg : 2
Age : 72
Geografisk sted : Herringe, 5750 Ringe
Reputation : 0
Points : 4
Registration date : 07/05/09

Sejlvinde - virkemåde Empty
IndlægEmne: Sejlvinde - virkemåde   Sejlvinde - virkemåde EmptyTors 07 Maj 2009, 20:36

Hej

Jeg er ved at færdiggøre et gammelt byggesæt. En Graupner Collie, som har ligget siden Odense Hobbyforretning holdt ophørsudsalg, var det i 80´erne ??

Jeg har modificeret en standardservo, så den kører kontinuerligt og kan brugs som sejlvinde, med en passende (hjemmedrejet) vinde på. Den kører så længe pinden bevæges væk fra neutral position, hurtigt eller langsomt alt efter hvor langt pinden bevæges.
Mit spørgsmål går på, om der er et stop på de sejlvinder man kan købe. Eller hvordan man undgår at de står og river i skøderne når de er halet helt hjem ( ud over at slippe pinden Very Happy )


Sidst rettet af PerHerholdt Tors 07 Maj 2009, 23:27, rettet 1 gang
Tilbage til toppen Go down
Søren
Begynder
Begynder
Søren


Mand Antal indlæg : 4
Geografisk sted : Stenderup
Humor : Masser
Reputation : 0
Points : 6
Registration date : 03/08/08

Sejlvinde - virkemåde Empty
IndlægEmne: Sail winch   Sejlvinde - virkemåde EmptyTors 07 Maj 2009, 21:28

Hej Per

En sail winch er (i dag) proportional, lige som en servo, men med ca. 4 til 5 omdrejninger på hele "pindens" vandring.

Der fås også en winch med en lang arm, og den kan anbefales, da den er nemmere at anvende. Bruger den selv

i en Kyosho Sewind. (1 m bådtype) Evt. Hitec HS 765 HB Prøv www.howesmodels.co.uk

MVH Søren
Tilbage til toppen Go down
PerHerholdt
Begynder
Begynder
PerHerholdt


Mand Antal indlæg : 2
Age : 72
Geografisk sted : Herringe, 5750 Ringe
Reputation : 0
Points : 4
Registration date : 07/05/09

Sejlvinde - virkemåde Empty
IndlægEmne: Sv: Sejlvinde - virkemåde   Sejlvinde - virkemåde EmptyTors 07 Maj 2009, 23:10

Tak for dit hurtige svar - og linket. Det ser ud til de kan købes ganske rimeligt. Jeg syntes ellers det var i nærheden af 900,- kr for noget der kunne bruges.
Jeg prøver at bikse lidt med at flytte potmeteret ud fra den gamle servo og sætte udveksling på. Med de priser du har linket til, kan det ikke betale sig, ud over glæden ved at få det til at virke. Men det er jo en stor del af fornøjelsen Smile
Tilbage til toppen Go down
john tølløse
Begynder
Begynder



Antal indlæg : 12
Reputation : 0
Points : 1
Registration date : 17/09/08

Sejlvinde - virkemåde Empty
IndlægEmne: Sv: Sejlvinde - virkemåde   Sejlvinde - virkemåde EmptyLør 09 Maj 2009, 00:18

hej de kan også købes i dk hos holte hobby eller iccom for omkring 300 kr
hilsen john tølløse
Tilbage til toppen Go down
Søren
Begynder
Begynder
Søren


Mand Antal indlæg : 4
Geografisk sted : Stenderup
Humor : Masser
Reputation : 0
Points : 6
Registration date : 03/08/08

Sejlvinde - virkemåde Empty
IndlægEmne: Sail winch   Sejlvinde - virkemåde EmptyLør 09 Maj 2009, 14:20

Selfølgelig kan de købes i DK, men 365 kr + evt porto, kontra 23 £ = 230 + 3 £ = 30 kr i porto. De 105 kr kunne

sikkert bruges bedre. Portoen stiger jo ikke selvom man bestiller flere / andet.

MVH Søren
Tilbage til toppen Go down
Sponsoreret inhold





Sejlvinde - virkemåde Empty
IndlægEmne: Sv: Sejlvinde - virkemåde   Sejlvinde - virkemåde Empty

Tilbage til toppen Go down
 
Sejlvinde - virkemåde
Tilbage til toppen 
Side 1 af 1
 Lignende emner
-
» sejlvinde hvordan

Forumtilladelser:Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
RC modelbåde :: General Diskussion :: Alt om modelbåde :: Sejlbåde-
Gå til: