RC modelbåde
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.
RC modelbåde

Radiostyrede modelbåde i danmark
 
ForumforsideForumforside  PortalPortal  GalleriGalleri  SøgSøg  Nyeste billederNyeste billeder  TilmeldTilmeld  Log ind  RCM team  

 

 vandbaseret lak i airbrush

Go down 
5 deltagere
ForfatterBesked
DanHolm
Expert
Expert
DanHolm


Mand Antal indlæg : 332
Age : 56
Geografisk sted : Bramming
Reputation : 7
Points : 63
Registration date : 02/08/08

vandbaseret lak i airbrush Empty
IndlægEmne: vandbaseret lak i airbrush   vandbaseret lak i airbrush EmptyTirs 17 Feb 2009, 19:47

Hejsa

Som over skriften lyder ville jeg høre om nogle af jer havde erfaring med at bruge vandbaseret lak i airbrush.
kan jeg bruge den vandbaseret oven på acryl maling ??

Mvh
Dan holm
Tilbage til toppen Go down
jimstar
Expert
Expert
jimstar


Mand Antal indlæg : 252
Age : 50
Geografisk sted : Silkeborg
Humor : Joo den er god nok ;O)
Reputation : 5
Points : 69
Registration date : 02/10/08

vandbaseret lak i airbrush Empty
IndlægEmne: Sv: vandbaseret lak i airbrush   vandbaseret lak i airbrush EmptyTirs 17 Feb 2009, 21:29

Hej Dan.

Vandbaseret er en lille smule anderleder at arbejde med men man skulle hurtigt venne sig til det, jeg har ikke selv prøvet det men min fætter som havde mc-lakering har fortalt en del om det.

Der skulle ikke være noget problem i at bruge det i airbrush og helle ikke et problem at bruge det på acryl maling men for at lukke overfladen af og gøre det stærkt skal du bruge en alm. auto klarlak, det er bland andet grunden til at jeg ikke ville bruge vandbaseret på najade, dog bruger jeg vandbaseret grunder.

Vandbaseret lukker ikke af for fugt i sig selv som autolak gør det og når det bruges til både uden et lag til at lukke vil der komme fugtknupper ( blæner med vand i )

Håber du kan bruge det til noget ;O)


Sidst rettet af jimstar Ons 18 Feb 2009, 18:25, rettet 1 gang
Tilbage til toppen Go down
http://www.rcgalleri.dk/html/alb_vis.asp?AlbumID=5992
Sune Nielsen
Avanceret
Avanceret
Sune Nielsen


Antal indlæg : 131
Reputation : 1
Points : 104
Registration date : 20/11/08

vandbaseret lak i airbrush Empty
IndlægEmne: Sv: vandbaseret lak i airbrush   vandbaseret lak i airbrush EmptyOns 18 Feb 2009, 00:35

Hvad kan man IKKE putte i en airbrush ?
Jeg har en Crescendo fra Modelskibet....
Den har jeg prøvet mange forskellige ting i...

Bruger f.eks. helt alm. børnehave plastic maling når jeg skal øve i et nyt motiv...
Vandbaseret maling tørre næsten med det samme. Det kan naturligvis afhænge af, hvad man maler på naturligvis.... Det skal man lige vende sig til når man står med det.
Tilbage til toppen Go down
DanHolm
Expert
Expert
DanHolm


Mand Antal indlæg : 332
Age : 56
Geografisk sted : Bramming
Reputation : 7
Points : 63
Registration date : 02/08/08

vandbaseret lak i airbrush Empty
IndlægEmne: Sv: vandbaseret lak i airbrush   vandbaseret lak i airbrush EmptyOns 18 Feb 2009, 01:26

hej

jeg må jo bare prøve mig frem og måske lave en lille test inden. grunden er at jeg er ved at male en F1 og malet båden rød og lavet nogle felter i sort-hvide tern, men den rode maling er alcyd maling og den sorte og hvide er acryl maling.
fik så fat i noget acryl klarlak , lavede da heldig vis en prøve og den røde maling kogte helt op Crying or Very sad
Derfor ville jeg prøve en lak på vandbasis, så koger den da nok ikke sådan op.

Begge typer maling er Motip.

Dan holm
Tilbage til toppen Go down
Tom
Expert
Expert
Tom


Mand Antal indlæg : 267
Age : 59
Geografisk sted : Sønderborg
Humor : sort :o)
Reputation : 8
Points : 125
Registration date : 01/08/08

vandbaseret lak i airbrush Empty
IndlægEmne: Sv: vandbaseret lak i airbrush   vandbaseret lak i airbrush EmptyOns 18 Feb 2009, 18:11

Hej

Har også oplevet at malingen kogte op ved at male en sort ovenpå en hvid maling....også fra Motip.
vandbaseret lak i airbrush P1096629kd8

mvh
Tom
Tilbage til toppen Go down
jimstar
Expert
Expert
jimstar


Mand Antal indlæg : 252
Age : 50
Geografisk sted : Silkeborg
Humor : Joo den er god nok ;O)
Reputation : 5
Points : 69
Registration date : 02/10/08

vandbaseret lak i airbrush Empty
IndlægEmne: Sv: vandbaseret lak i airbrush   vandbaseret lak i airbrush EmptyOns 18 Feb 2009, 18:34

Ja det er rigtigt surt når det koger op, ens arbejde er ikke bare spildt men det er lige dobbelt arbejde man skal til gøre igen Crying or Very sad

På Odin prøvede jeg selv at det kogte op ved at jeg brugte auto grunder på sprayflaske oven på humbrol spartel, så det var en omer Evil or Very Mad
Tilbage til toppen Go down
http://www.rcgalleri.dk/html/alb_vis.asp?AlbumID=5992
MichaelBM
Bruger
Bruger
MichaelBM


Mand Antal indlæg : 76
Geografisk sted : Ølstykke
Humor : 71
Reputation : 5
Points : 38
Registration date : 03/11/08

vandbaseret lak i airbrush Empty
IndlægEmne: Sv: vandbaseret lak i airbrush   vandbaseret lak i airbrush EmptyOns 18 Feb 2009, 19:50

Vær opmærksom på, hvilke pakninger der sidder i din airbrush.

Badger anvender pakninger, der også kan tåle terpentin og andre opløsningsmidler.

Andre fabrikater bruger andre typer pakninger, og de kan ikke altid tåle opløsningsmidler, Humbrol Enamel maling etc.
Tilbage til toppen Go down
http://modelskibet.dk
Sponsoreret inhold





vandbaseret lak i airbrush Empty
IndlægEmne: Sv: vandbaseret lak i airbrush   vandbaseret lak i airbrush Empty

Tilbage til toppen Go down
 
vandbaseret lak i airbrush
Tilbage til toppen 
Side 1 af 1
 Lignende emner
-
» Brug af Airbrush

Forumtilladelser:Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
RC modelbåde :: General Diskussion :: Teknik og Værft-
Gå til: