RC modelbåde
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.
RC modelbåde

Radiostyrede modelbåde i danmark
 
ForumforsideForumforside  PortalPortal  GalleriGalleri  SøgSøg  Nyeste billederNyeste billeder  TilmeldTilmeld  Log ind  RCM team  

 

 NY SLÆBEBÅD

Go down 
5 deltagere
ForfatterBesked
hornslet
Begynder
Begynder



Mand Antal indlæg : 3
Age : 45
Geografisk sted : Horsens
Reputation : 0
Points : 0
Registration date : 20/01/09

NY SLÆBEBÅD Empty
IndlægEmne: NY SLÆBEBÅD   NY SLÆBEBÅD EmptyTirs 27 Jan 2009, 23:15

Jeg har nu efter lang tide søgen rundt omkring i hele verdenen stadig ikke fundet den slæbebåd som jeg vil i gang med... men nu er opløbet ved at være tæ. jeg har besluttet mig for at købe her i DK da jeg synted det er det sikerste for mig....

Jeg er kommet frem til de 2 modeller jeg skal vælge imellem og de er Tito Neri og Parat far Graupner.

jeg vil bygge dem så de kan sejle det vil sige med motor og hvad der til høre, udstyrs messigt vil jeg bygge alt det på jeg kan...


Nu er mit spørsmål til alle jer der ude!!! kan man bygge modellen med de ting som skal indstaleres fra starten så som lys og andre ting som man ikke kan lave bagefter og så gøre modellen sejl klar men el og alt det der?????????

Jeg er rimelig ny i modelbåd verdenen har bygget en fiskekutter og har nu fået blod på tanden men jeg har brug for noget hjælp til at bestille det jeg skal bruge for at komme igang jeg har ikke prøvet noget med RC funktioner før syntes det er svært at gennemskrue vilke dele jeg skal købe så det passer sammen.


Håber på nogle vil komme med et hurtigt svar så jeg kan få det bestilt og komme igang kan ikke få min dag til t gå ellers

VH Karsten
Tilbage til toppen Go down
Tom
Expert
Expert
Tom


Mand Antal indlæg : 267
Age : 59
Geografisk sted : Sønderborg
Humor : sort :o)
Reputation : 8
Points : 125
Registration date : 01/08/08

NY SLÆBEBÅD Empty
IndlægEmne: Sv: NY SLÆBEBÅD   NY SLÆBEBÅD EmptyOns 28 Jan 2009, 00:14

Hej Karsten

Begge 2 er rigtig fine modeller og Graupners byggesæt plejer at være af høj kvalitet, hvilket gør det hele lettere.

Vil dog tro at de tager temmelig lang tid at bygge for de fleste, derfor plejer det ikke at være noget problem med at købe de enkelte ekstra dele mens man bygger og dermed sprede udgifterne over en længere periode.
Vil anbefale at du bygger nogle ting ind med det samme da det er det letteste, men mange dyre ting kan man godt vente med til sidst.
De dyre ting er jo modtageren, batterierne, fartregulatoren, lydmodul.....og de kan fint vente til sidst. Servo kan være en god ide at bygge ind med det samme, da man ofte skal tilpasse trækstænger og servoholder til båden og dette er lettest med det samme.
Skrueaksler plejer at være med i byggesættet, ellers er det et MUST at købe dem med det samme, dem kan man ikke vente med, det samme med skruerne til fremdriften.
Motorerne kan man godt vente med i de fleste byggesæt, men i nogle er det lettest at gør klar til opspændingen med det samme....man bør i hvert fald have gennemtænkt hvordan motorerne skal fastgøres til skroget, om de skal limes i bunden af skroget (så de ikke er til at afmontere igen) eller om man vil montere dem på en træplade med skruer der er lige til at løsne.

Lys ville jeg bygge ind med det samme da lamperne ikke koster ret meget og ledningsføringen kan gøres pænere når den laves fra begyndelsen.

I alle mine byggerier har jeg købt tingene lidt ad gangen da byggeriet jo foregår i mange etaper og man derfor ikke skal have det lige fra starten.
Ofte står det også i vejledningen hvornår de enkelte ting skal bygges ind i modellen.

Men hvis du f.eks vil have en bovskrue i skibet, så er du nød til at montere den lige fra starten, da den er total umulig at sætte i senere.

mvh
Tom
Tilbage til toppen Go down
Tom
Expert
Expert
Tom


Mand Antal indlæg : 267
Age : 59
Geografisk sted : Sønderborg
Humor : sort :o)
Reputation : 8
Points : 125
Registration date : 01/08/08

NY SLÆBEBÅD Empty
IndlægEmne: Sv: NY SLÆBEBÅD   NY SLÆBEBÅD EmptyOns 28 Jan 2009, 00:28

PS: At du køber båden i danmark kan jeg alt for godt forstå.
Jeg har det også skidt ved at sende 4.000 Kr til england og så ikke ane om det nogensinde kommer noget retur.
Desuden at GLS, UPS m.m. noget rigtig skidt hvis man er på arbejde. Nærmest umuligt at få sin pakke når de ikke vil stille den et skjult sted og altid skal komme i dagtimerne når man ikke er hjemme.

mvh
Tom
Tilbage til toppen Go down
Sune Nielsen
Avanceret
Avanceret
Sune Nielsen


Antal indlæg : 131
Reputation : 1
Points : 104
Registration date : 20/11/08

NY SLÆBEBÅD Empty
IndlægEmne: Sv: NY SLÆBEBÅD   NY SLÆBEBÅD EmptyOns 28 Jan 2009, 00:39

http://www.hobbydirekt.de/Graupner/Schiffsmodelle/Elektroboote/Funktionsboote/WP-PARAT-Graupner-2095::42704.html

Er klar over det ikke er en dansk biks...
Men længere nede på siden kan man se det meste af der skal bruges til den... Det er Parat'en

En i vores klub har købt, og er så småt begyndt på den...
Parat'en skal ikke ha' bovskrue, da den kan monteres med de kanon fede Voith Schneider drev. Som minder lidt omlodrette helikopter rotorblade... De gør, at skibet kan sejle i alle retninger. Den vil kunne sejle sidelæns eller dreje om sin egen akse.
Tilbage til toppen Go down
jimstar
Expert
Expert
jimstar


Mand Antal indlæg : 252
Age : 50
Geografisk sted : Silkeborg
Humor : Joo den er god nok ;O)
Reputation : 5
Points : 69
Registration date : 02/10/08

NY SLÆBEBÅD Empty
IndlægEmne: Sv: NY SLÆBEBÅD   NY SLÆBEBÅD EmptyOns 28 Jan 2009, 02:01

Hej Karsten.

Det er et par fine projekter du har kig på der, jeg vil selv på et tidspunkt til at bygge tito neri hvis der ikke kommer noget andet jeg falder for inden.

Jeg vil nok anbefale at bygge de ting i som du vil have i hend af vejen, arbejdet med det er en hel del nemmer når båden ikke er færdig samlet og som Tom skriver, så kommer det jo hend af vejen med at bestille de ting man opdager man mangler eller vil have i for de både du har kig på laver man ikke lige på en mdr. ( tro mig )

Hvis du kun vil handle i dk. kan jeg varmt anbefale Michael. www.modelskibet.dk
ved ham er det ikke noget problem hvis man har fået bestilt noget forkert eller andre problemer, han tager gerne delene tilbage.

Men lad os da gerne høre mere om dit byggeri når du kommer igang.
Tilbage til toppen Go down
http://www.rcgalleri.dk/html/alb_vis.asp?AlbumID=5992
chuck yeager
Begynder
Begynder
chuck yeager


Mand Antal indlæg : 20
Geografisk sted : Aalborg
Humor : Ja
Reputation : 1
Points : 23
Registration date : 02/08/08

NY SLÆBEBÅD Empty
IndlægEmne: Sv: NY SLÆBEBÅD   NY SLÆBEBÅD EmptyTors 29 Jan 2009, 09:39

Til Tom (+ alle andre)

Du skriver:

Desuden at GLS, UPS m.m. noget rigtig skidt hvis man er på arbejde. Nærmest umuligt at få sin pakke når de ikke vil stille den et skjult sted og altid skal komme i dagtimerne når man ikke er hjemme.

Du har til dels ret i, at disse delskaber kan være lidt tunge at danse med, vedr. afleveringen.

Jeg har dog fundet ud af, at GLS kan man få til at aflever pakken i den nærmeste Brugs, så kan man afhente pakken i Brugsen når man har tid. (jeg har 100 meter til den nærmeste Brugs, og de har åbent til Kl. 2000 Very Happy )

Det er sådan set god service, syntes jeg, dog gør de ikke ret meget for at oplyse om denne mulighed.

MVH
Tilbage til toppen Go down
http://home1.stofanet.dk/kv-modelfly/
hornslet
Begynder
Begynder



Mand Antal indlæg : 3
Age : 45
Geografisk sted : Horsens
Reputation : 0
Points : 0
Registration date : 20/01/09

NY SLÆBEBÅD Empty
IndlægEmne: Sv: NY SLÆBEBÅD   NY SLÆBEBÅD EmptyTors 29 Jan 2009, 20:34

Mange tak for hjælpen.. det er dejligt at få ildt hjælp fra garvet bygger..

Jeg har nu bestilt parat på modelskibet.dk og venter nu med spænding på det kommer med posten men den skulle lige hjem fre tyskland først så jeg render rundt som et lille barn før juleaften......

Der bliver nok nogle ting jeg skal have lidt fif til hen af vejen.....

skal nok prøve at fotografier hen af vejen og ligge dem op her....

vh Karsten
Tilbage til toppen Go down
jimstar
Expert
Expert
jimstar


Mand Antal indlæg : 252
Age : 50
Geografisk sted : Silkeborg
Humor : Joo den er god nok ;O)
Reputation : 5
Points : 69
Registration date : 02/10/08

NY SLÆBEBÅD Empty
IndlægEmne: Sv: NY SLÆBEBÅD   NY SLÆBEBÅD EmptyTors 05 Feb 2009, 02:14

Hej Karsten.

Tillykke med valget, det bliver sjovt at se hvordan byggeriet skrider frem når du kommer igang med den.

Vi er her jo for at hygge / bygge og hjælpe hinanden, så fyr du bare løs hvis du render i problemer eller spørgsmål, der er altid en eller anden der kan hjælpe cheers
Tilbage til toppen Go down
http://www.rcgalleri.dk/html/alb_vis.asp?AlbumID=5992
Sponsoreret inhold





NY SLÆBEBÅD Empty
IndlægEmne: Sv: NY SLÆBEBÅD   NY SLÆBEBÅD Empty

Tilbage til toppen Go down
 
NY SLÆBEBÅD
Tilbage til toppen 
Side 1 af 1
 Lignende emner
-

Forumtilladelser:Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
RC modelbåde :: General Diskussion :: Alt om modelbåde :: Både med elmotor-
Gå til: