RC modelbåde
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.
RC modelbåde

Radiostyrede modelbåde i danmark
 
ForumforsideForumforside  PortalPortal  GalleriGalleri  SøgSøg  Nyeste billederNyeste billeder  TilmeldTilmeld  Log ind  RCM team  

 

 Najade byggeri...

Go down 
+2
DanHolm
Steen
6 deltagere
Gå til side : Forrige  1, 2
ForfatterBesked
Steen
Avanceret
Avanceret
Steen


Mand Antal indlæg : 153
Age : 57
Geografisk sted : Stevns
Humor : jada... klart jeg har det
Reputation : 5
Points : 30
Registration date : 02/08/08

Najade byggeri... - Page 2 Empty
IndlægEmne: Sv: Najade byggeri...   Najade byggeri... - Page 2 EmptyTirs 30 Dec 2008, 02:33

- Så blev skrogdele, samt radio/motor monteringsplade skåret ud. Jeg valgte at skære så tæt på kanterne som muligt og derefter høvle det sidste ned. Orkede simpelthen ikke det svineri min lille slibemaskine ville resultere i (og som man også kan se på Jimmys billeder af samme båd Razz )

Smørenippel er loddet på stævnrør, og andre småting er forberedt. Venter kun på at pakken med lim ankommer, så delene også kan komme til at sidde sammen Very Happy

Men schhhh... sig det ikke til min ven Jesper, at jeg er gået i gang - kunne bare ikke dy mig mere Very Happy pig
Tilbage til toppen Go down
DanHolm
Expert
Expert
DanHolm


Mand Antal indlæg : 332
Age : 56
Geografisk sted : Bramming
Reputation : 7
Points : 63
Registration date : 02/08/08

Najade byggeri... - Page 2 Empty
IndlægEmne: Sv: Najade byggeri...   Najade byggeri... - Page 2 EmptyTirs 30 Dec 2008, 14:20

Hej steen

Ja det er ski svært at have et byggesæt liggende og så ikke må lave det Very Happy
jeg har også gang i 3 både lige nu, så kan jeg skifte lidt, efter som jeg får dele hjem til dem.
Tilbage til toppen Go down
Tom
Expert
Expert
Tom


Mand Antal indlæg : 267
Age : 59
Geografisk sted : Sønderborg
Humor : sort :o)
Reputation : 8
Points : 125
Registration date : 01/08/08

Najade byggeri... - Page 2 Empty
IndlægEmne: Sv: Najade byggeri...   Najade byggeri... - Page 2 EmptyTirs 30 Dec 2008, 18:07

haha, jeg har også gang i 3 byggesæt og påtænker at starte på det 4. også

mvh
Tom
Tilbage til toppen Go down
Steen
Avanceret
Avanceret
Steen


Mand Antal indlæg : 153
Age : 57
Geografisk sted : Stevns
Humor : jada... klart jeg har det
Reputation : 5
Points : 30
Registration date : 02/08/08

Najade byggeri... - Page 2 Empty
IndlægEmne: Sv: Najade byggeri...   Najade byggeri... - Page 2 EmptyTors 12 Mar 2009, 02:01

Ja lidt sker der altså her på Sunseekers Fjernværft for både i str 1:15 Very Happy

Najade byggeri... - Page 2 Lilleimg0686

Najade byggeri... - Page 2 Lilleimg0687

Najade byggeri... - Page 2 Lilleimg0693

Najade byggeri... - Page 2 Lilleimg0696

Det skal dog siges at overdelene endnu ikke er limet fast til selve skroget, da der skal laves lidt el osv. Men motorer, regulator, servoer og ror er altsammen lavet/monteret.

Da jeg jo bygger en for en "kunde" så er der på hans båd, også sat bovskroe i, der skal også laves trimflaps på den.

Der er stadig et stykke vej endnu, men det største problem er tilpasningen af toppen, til "glasset" - det gaber underligt, og jeg synes ikke umiddelbart at det virker logisk.
Men det er ens på alle tre både Question

Det er sprækken til venstre i billedet der er problemet. Kan ganske enkelt ikke greje hvorfor det ikke passer bedre sammen? Jimmy - hvordan passede dit sammen her?
Najade byggeri... - Page 2 Img0640e

Jeg har også fået lavet radarbroen til min egen båd (de to andre bliver ens, men det har var forsøgsmodellen)
Najade byggeri... - Page 2 Img0660

Tjaeee... det var vist det for i aften Smile
Tilbage til toppen Go down
jimstar
Expert
Expert
jimstar


Mand Antal indlæg : 252
Age : 50
Geografisk sted : Silkeborg
Humor : Joo den er god nok ;O)
Reputation : 5
Points : 69
Registration date : 02/10/08

Najade byggeri... - Page 2 Empty
IndlægEmne: Sv: Najade byggeri...   Najade byggeri... - Page 2 EmptySøn 15 Mar 2009, 00:19

Hej Steen.

Det ser ellers godt ud med 3 på stribe og så har du vist nok at se til alien

Min overdel passer ret godt, jeg skal nopk lige prøve igen om jeg kan få nogle billeder på da de er taget men sidst jeg prøvede
kunne jeg ikke få dem på Evil or Very Mad

Ud fra dit billede ser det for mig ud til at du ikke har skåret / slebet nok af den øverste kant hvor du har plade på nu, når det tilpasses
skal du sørge for at den nederste del ( den over bagenden ) har pladen limet på, når du så tilpasser den overste kant ( den over forruden ) skal der være 1mm luft hele vejen rundt ( slut med at slibe hele hanten på en gang mod en glasplade eller noget andet der er helt plan ) når du så har 1mm hele vejen rundt og den bagerste del passer perfekt, skal du lime pladen fast på den overste del og fjerne alt overskydende plade.

Håber du kan bruge det til noget, jeg prøver lige her om lidt at ligge billeder på igen af mit.
Tilbage til toppen Go down
http://www.rcgalleri.dk/html/alb_vis.asp?AlbumID=5992
jimstar
Expert
Expert
jimstar


Mand Antal indlæg : 252
Age : 50
Geografisk sted : Silkeborg
Humor : Joo den er god nok ;O)
Reputation : 5
Points : 69
Registration date : 02/10/08

Najade byggeri... - Page 2 Empty
IndlægEmne: Sv: Najade byggeri...   Najade byggeri... - Page 2 EmptySøn 15 Mar 2009, 03:08

Najade byggeri... - Page 2 Billede034
By jimstar

Som du kan se passer det ret godt på min men det har der også været en del arbejde med ;O)
Tilbage til toppen Go down
http://www.rcgalleri.dk/html/alb_vis.asp?AlbumID=5992
Steen
Avanceret
Avanceret
Steen


Mand Antal indlæg : 153
Age : 57
Geografisk sted : Stevns
Humor : jada... klart jeg har det
Reputation : 5
Points : 30
Registration date : 02/08/08

Najade byggeri... - Page 2 Empty
IndlægEmne: Sv: Najade byggeri...   Najade byggeri... - Page 2 EmptyTirs 17 Mar 2009, 12:30

jimstar skrev:


Som du kan se passer det ret godt på min men det har der også været en del arbejde med ;O)

Hej Jimmy, ja det har du sgu gjort godt! Fik lavet det meste på min egen i går (altså af flybridge og tilpasning på glasset) det ser vist nogenlunde ud. Nu skal jeg bare have det lys, så jeg kan lave den helt færdig.

tak for billedet og beskrivelsen.
Tilbage til toppen Go down
jimstar
Expert
Expert
jimstar


Mand Antal indlæg : 252
Age : 50
Geografisk sted : Silkeborg
Humor : Joo den er god nok ;O)
Reputation : 5
Points : 69
Registration date : 02/10/08

Najade byggeri... - Page 2 Empty
IndlægEmne: Sv: Najade byggeri...   Najade byggeri... - Page 2 EmptyTirs 17 Mar 2009, 20:37

Selv tak Steen.

Håber du kan bruge det til noget, ellers har du jo et par stykker
at øve dig på og så din egen til sidst og bedst Wink
Tilbage til toppen Go down
http://www.rcgalleri.dk/html/alb_vis.asp?AlbumID=5992
Steen
Avanceret
Avanceret
Steen


Mand Antal indlæg : 153
Age : 57
Geografisk sted : Stevns
Humor : jada... klart jeg har det
Reputation : 5
Points : 30
Registration date : 02/08/08

Najade byggeri... - Page 2 Empty
IndlægEmne: Sv: Najade byggeri...   Najade byggeri... - Page 2 EmptyTirs 31 Mar 2009, 01:57

jimstar skrev:
Selv tak Steen.

Håber du kan bruge det til noget, ellers har du jo et par stykker
at øve dig på og så din egen til sidst og bedst Wink

Hehe... ja det er rigtigt, men laver nu min egen først, så kender jeg faldgrubberne, og laver så den betalte både bagefter, så jeg afleverer et stykke arbejde som både jeg og ejer kan være tilfredse med Smile og jo kunne sgatens bruge det til noget - så mange tak for du lige gad tage billede og poste det her.

Men der er da sket lidt mere, overdelen er lige limet på selve skroget. Det tog sin tid, men skulle vente på lysdioder, så de kunne monteres over agterdækket. Jeg havde valgt nogle Aqua - de er dog lidt mere grønne end hvad godt er - men nu sidder de der og det ser egentlig okay ud. Vi havde snakket om at lave lys på de trin der er - så det er også lavet. De skal dog lige begrænses lidt i deres spredningsvinkel og styrke, så det bliver mere spot agtigt, men fedt ser det ud Very Happy

Najade byggeri... - Page 2 Lys1

Så nu er det snart gelændertid - damn hader den opgave!! tongue

Tilmed fik jeg fyresedlen fra jobbet, i sidste uge - dog med 5 mdr opsigelse - så nu har jeg da lidt tid til at bygge båd i cheers
Tilbage til toppen Go down
jimstar
Expert
Expert
jimstar


Mand Antal indlæg : 252
Age : 50
Geografisk sted : Silkeborg
Humor : Joo den er god nok ;O)
Reputation : 5
Points : 69
Registration date : 02/10/08

Najade byggeri... - Page 2 Empty
IndlægEmne: Sv: Najade byggeri...   Najade byggeri... - Page 2 EmptyTirs 31 Mar 2009, 23:00

Hej Steen.

Surt med jobbet, går jeg ud fra Neutral

Jeg har også lavet lidt lys på min over agterdækket, det er så bare blevet alm. hvide dioder og så ellers det alm.
lanterne lys, om jeg laver mere ved jeg ikke endnu, der er ikke så meget tid til at lave båd i lige nu da jeg er igang med
hushandel og lykkes det får jeg vist nok at se til de næste par år cheers
Tilbage til toppen Go down
http://www.rcgalleri.dk/html/alb_vis.asp?AlbumID=5992
Steen
Avanceret
Avanceret
Steen


Mand Antal indlæg : 153
Age : 57
Geografisk sted : Stevns
Humor : jada... klart jeg har det
Reputation : 5
Points : 30
Registration date : 02/08/08

Najade byggeri... - Page 2 Empty
IndlægEmne: Sv: Najade byggeri...   Najade byggeri... - Page 2 EmptyOns 01 Apr 2009, 00:11

jimstar skrev:
Hej Steen.

Surt med jobbet, går jeg ud fra Neutral

Jeg har også lavet lidt lys på min over agterdækket, det er så bare blevet alm. hvide dioder og så ellers det alm.
lanterne lys, om jeg laver mere ved jeg ikke endnu, der er ikke så meget tid til at lave båd i lige nu da jeg er igang med
hushandel og lykkes det får jeg vist nok at se til de næste par år cheers

Surt og surt... skal jeg være helt ærlig så var det vist ikke det værste der kunne ske. Jeg VED at mine kollegaer går en rigtig travl sommer i møde (Desværre for min kæreste er hun også samme sted) De mangler folk, og har nu fyret nogle stykker, deriblandt mig - og de VED at der kommer sygemeldinger og opsigelser, med endnu mere mandskabsmangel til følge, så skal folk ind på overtid - så der ryger en stor del af besparelserne som var grunden til fyringerne... Rolling Eyes

Det lyder spændende med huset, krydser da fingre for dig/jer. Ja lanterner er der også lys i her. Havde også selv overvejet de hvide lysdioder, men valgte så dem her, skulle jo nødigt ligne de to andre både for meget Wink

Fik lige spartlet og slebet samlingen mlm overdel og skrog i dag, skal dog liiige have lidt spartel mere enkelte steder, men nu skrider det for alvor fremad her.
Tilbage til toppen Go down
Steen
Avanceret
Avanceret
Steen


Mand Antal indlæg : 153
Age : 57
Geografisk sted : Stevns
Humor : jada... klart jeg har det
Reputation : 5
Points : 30
Registration date : 02/08/08

Najade byggeri... - Page 2 Empty
IndlægEmne: Sv: Najade byggeri...   Najade byggeri... - Page 2 EmptySøn 12 Apr 2009, 21:41

Tja så er der sket lidt mere...

Har gået lidt rundt om mig selv med hensyn til rælingen - hader bare den opgave No

MEN det skal jo gøres, så i dag, fik jeg bukket alle delene, til min og den andens båd. Så var det jo bare om at sætte loddekolben til. Så arbejdet kunne begynde - og ikke mindst afsluttes/overståes Very Happy - pis også at jeg skal lave det på TRE både affraid

Men her er det forløbige resultat på min båd. Det skal lige rettes til. Derefter skal alle lodninger lige slibes ned til et minimum så det ser lidt pænere ud.

De hvide totter forneden på messingrørene/skroget er toiletpapir som er vædet i vand. På den måde tager de varmen fra messingen og man undgår store smeltede huller i skroget/plasten. Når den tynde tråd loddes på mellem skrog og øverste ræling, så lægges der også vådt papir på den øverste lodning. Så den ikke springer op Suspect

Najade byggeri... - Page 2 Lilleimg0707

Najade byggeri... - Page 2 Lilleimg0713

Najade byggeri... - Page 2 Lilleimg0715

Fik også limet radarbroen på overdelen, samt spartlet den. Som det kan ses har jeg "lukket" den udvendige skal af med plast på indersiden, derved er ledninger skjult, samt at det giver en langt flottere overbygning. Selve "vingen" er også spartlet på undersiden, så delene ser massive ud.

Najade byggeri... - Page 2 Lilleimg0711

ja, sådan kan en påskesøndag også gå - når nu kæresten alligevel er på arbejde Smile
Tilbage til toppen Go down
DanHolm
Expert
Expert
DanHolm


Mand Antal indlæg : 332
Age : 56
Geografisk sted : Bramming
Reputation : 7
Points : 63
Registration date : 02/08/08

Najade byggeri... - Page 2 Empty
IndlægEmne: Sv: Najade byggeri...   Najade byggeri... - Page 2 EmptySøn 12 Apr 2009, 23:29

Hej steen

Det ser knagme fint ud, og så 3 både jeg er gået lidt i stå med min San diego.
Så misunder din iver Very Happy Smart det med det våde papir.

Dan Holm
Tilbage til toppen Go down
Tom
Expert
Expert
Tom


Mand Antal indlæg : 267
Age : 59
Geografisk sted : Sønderborg
Humor : sort :o)
Reputation : 8
Points : 125
Registration date : 01/08/08

Najade byggeri... - Page 2 Empty
IndlægEmne: Sv: Najade byggeri...   Najade byggeri... - Page 2 EmptyMan 13 Apr 2009, 12:13

Ahhh, det ser flot ud hvad du har fået lavet Steen sunny

Er selv ved at lade op til at komme igang med byggeriet igen. Har fået rydet op så det varer ikke længe før jeg skal igang med Krigsskibet, slæbebåden og hjemkøbet af et tankskib. For ikke at nævne ombygningen af ubåden og en gravemaskine som skal færdiggøres Smile


mvh
Tom
Tilbage til toppen Go down
jimstar
Expert
Expert
jimstar


Mand Antal indlæg : 252
Age : 50
Geografisk sted : Silkeborg
Humor : Joo den er god nok ;O)
Reputation : 5
Points : 69
Registration date : 02/10/08

Najade byggeri... - Page 2 Empty
IndlægEmne: Sv: Najade byggeri...   Najade byggeri... - Page 2 EmptyOns 29 Apr 2009, 00:40

Hej Steen.

Det ser ski godt ud det du har lavet, så tænkte jeg at nu du alligevel skal lave ræling til
3 både, kunne det ikke lige så godt være til 4 for så kommer jeg lige forbi og henter den du
har lavet og så kan du jo få alle løsdelene fra min lol!

Det med våd papir når der skal loddes bruger jeg også og man kan høre hvordan det syder
hvis det bliver godt varm cherry

Jeg har fået lavet en lille smule på min og er næsten klar til at male overdelen, mangler bare lige at lave noget
så overdelen sider mere stabil end den ene skrue som skal holde det hele fra
orginal.
Tilbage til toppen Go down
http://www.rcgalleri.dk/html/alb_vis.asp?AlbumID=5992
Sponsoreret inhold





Najade byggeri... - Page 2 Empty
IndlægEmne: Sv: Najade byggeri...   Najade byggeri... - Page 2 Empty

Tilbage til toppen Go down
 
Najade byggeri...
Tilbage til toppen 
Side 2 af 2Gå til side : Forrige  1, 2
 Lignende emner
-
» Najade fra start

Forumtilladelser:Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
RC modelbåde :: General Diskussion :: Teknik og Værft-
Gå til: